|
|
|
Rank: Advanced Member
Gruppe: Registered
|
Ja, så nærmer julen sig atter. Det er ved at være tiden, hvor julevinen skal indkøbes, hvis det ikke allerede er gjort. Jeg vil med denne tråd høre, hvad I skal drikke til julemaden, og en gang efter jul, kan vi så diskutere hvad der var godt, og hvad der måske var mindre godt. Jeg selv skal drikke Chateauneuf du Pape fra Clos Des Papes. En Italiener skal der osse være plads til. Det bliver enten La Grola fra Allegrini, Barolo fra Renato Ratti, eller Brunello fra Campogiovanni. Kom og deltag i denne tråd!
Jan
|
|
|
|
|
Hos os spiser vi både and og flæskesteg, så der skal noget til, for ikke at smagen ikke forsvinder i andefedt og rødkål. Jeg skal smage på en brunello fra Campogiovani og måske åbner jeg også en flaske Flor de Pingus, jeg er dog ikke helt sikker på det endnu. Derudover skal jeg også til at have ryttet lidt op i vinskabet og jeg ved at der bl.a ligger en flaske Black Label fra Wolf Blass... Til desserten og hvad jeg nu kan finde på at drikke den til, håber jeg på at der stadig ligger en port fra Burmester, som vi tidligere har anmeldt. Port skal der i det hele taget være en del af, da vi er flere i familien der er vilde med det. God jul :) Webmaster
|
|
|
|
Rank: Guest
Gruppe:
|
Ja, så er det blevet juletid igen. Vi starter nok eftermiddagen med en god øl, f.eks. en lager fra Brøckhouse. Til forretten, fisken (gravad laks), skal jeg have en Chadonnay fra George Dubæuf. Min mor drikker kun rød, så hun får en "Baron de Brane" (2. vinen til Brane Catenenac, som har masse af smag og struktur uden at være for kraftig).
Til anden skal vi have en Brunello fra Fanti Tenuta San Filippo 2000. Jeg har endnu ikke smagt den, men den professionelle sommelier i Casa D'Antino's vinhandel forsikrede mig om, at den har masse af krop. Jeg synes nemlig ikke, at de andre Brunello'er jeg tidligere har smagt (inkl. den så legedariske Argiano) er kraftig nok.
M.v.h. Humphrey Lau
|
|
|
|
Rank: Newbie
|
Jeg har valgt to muskuløse vine.dog Ikke kun til mig selv. Den ene Brown Brothers Shiraz 2001 Aus.meget kraftig,men en flot vin. den anden, en Santa Rita Medalla Real. Men en tilbudsudgave af Casa Real, for kendere en vin til normalt 3-400,-.Vinemaker Cecilie Torres var ikke tilfreds med 2000 udgaven så de valgte at hælde på Madalla Real flasker. den sælges for 99,- i Super Best -kanon prøv den.
|
|
|
|
|
Juleaften stod den på Cadis, Amarone della Valpolicella 2002 (Cantina de Soave) En god, kraftig vin, som kunne klare rødkålen, synes jeg. Jan Juel har anmeldt 2001-årgangen, og denne smager præcis ligesådan, synes jeg.
|
|
|
|
|
Jeg har fødselsdag juleaften, hvor der altid er oksemørbrad på menuen. Sidste år (60 år) stod den på GRANGE shiraz 1996, og i år blev valget en BAROLO cru CANUBBI 2000, og den levede op til forventningerne :-)
|
|
|
|
|
Jeg flytter lige denne til forsiden, så vi kan fortsætte den, da den jo er evig aktuel. Webmaster
|
|
|
|
Guest
|